Frågor om avbokning
Avbokning
Vad ska jag göra när jag måste avboka min resa?
Skicka en e-post till info@golfispanien.se, eftersom de flesta försäkringsbolag kräver skriftligt bevis på att resan är avbokad samt tidpunkt för avbokningen. Om avbokning är akut kort tid innan avresa, så ring oss om du har möjlighet. En avbokningsbekräftelse skickas sedan till din e-post från vårt bokningssystem.
Vid enstaka tillfällen kan vi få hjälp av våra leverantörer som flyttar fram vistelsen till ett senare datum samma vintersäsong, men det är inte alltid möjligt. Har du avbeställningsskydd via din hemförsäkring eller reseförsäkring, så skicka våra kontaktuppgifter och din avbokningsbekräftelse till din handläggare på försäkringsbolaget, som kommer att ta kontakt med oss för mer information. Hänvisa till Särskilda Resevillkor och länken https://www.golfispanien.se/sarskilda-villkor.
Vad gäller vid avbokning och återbetalning?
Läs alltid under Särskilda Villkor vad som gäller vid avbokning. Hur stor summa som återbetalas beror alltid på när avbokningen sker, alltså hur lång tid du avbokar innan din planerade ankomst.
Jag måste avboka på grund av akut sjukdom. Kan någon annan person resa istället för mig?
Nej. Alla betalningar vi gjort till en leverantör är personliga och i kundens namn och därför knutna till ett bokningsnummer. Endast kunder som står på en bokning kan få tillgång till nycklarna till hotellrummet eller lägenheten. Endast personen vars namn står på flygbiljetten har tillgång till flygstolen. Bokningen är personlig och i kundens namn. Ingen av de hotell eller golfklubbar vi samarbetar med tillåter uthyrning i andra hand. Har du köpt ett medlemskap på en golfklubb eller på ett gym, så kan du inte hyra eller låna ut din möjlighet att spela på golfbanan eller träna på gymmet de månader du inte är i Sverige.
Jag måste avboka precis innan avresa på grund av allvarlig sjukdom. Jag har valt att inte köpa någon avbeställningsförsäkring från er eller via ett försäkringsbolag. Kan jag ändå få alla pengar återbetalda?
Nej. Endast gäster med avbeställningsförsäkring kan få ersättning för en avbokad resa. När ett försäkringsbolag eller reseföretag säljer avbeställningsförsäkring, så är det många kunder som hjälper till att betala en mindre summa, vilket gör att hela resans kostnad kan återbetalas till den som drabbas av olycka eller sjukdom och inte kan resa. Samma princip gäller för alla försäkringar för bilar, hus, resor och livförsäkring. Om alla personer skulle få ersättning, oavsett om de var försäkringstagare eller ej, så hade ingen betalat för försäkringen.
Jag har en skada som gör att jag inte kan spela golf. Måste jag avboka hela resan?
Du är hjärtligt välkommen, även om du inte har med dig golfklubborna denna gång. Beroende på när du meddelar oss att du inte kan spela golf, så kan vi oftast ordna så att du får rabatt för att du inte har golfmedlemskap eller greenfeebiljetter, vilket alltså gör att du får ett billigare totalpris. Hör av dig till oss för mera information.
Jag har pengar tillgodo efter en avbokning. Vad ska jag göra?
Du kan välja på om du vill att pengarna ska användas mot framtida bokningsbekräftelser eller återbetalning. Önskar du återbetalning, så ska du skicka oss ditt IBAN och BIC via e-post ekonomi@golfispanien.se. Här finner du mer information om återbetalning av inbetalt belopp.
Kan jag avboka hela resan och få pengar återbetalda om jag kan visa upp läkarintyg på att jag drabbats av allvarlig sjukdom?
Ja, om du har avbeställningsskydd. Om du saknar avbeställningsskydd, så sker återbetalning enligt Särskilda Villkor. Beloppet som återbetalas beror på hur nära inpå ankomst som avbokningen görs. Alla kunder behandlas lika hos oss. Ingen har någonsin velat avboka, utan avbokning har skett på grund av allvarlig sjukdom, olycka eller att något fruktansvärt som hänt inom närmaste familjen. Har du avbeställningsskydd via din hemförsäkring eller reseförsäkring, så ska du söka om kompensation via dessa bolag.