Frågor om förberedelser inför avresa, kvitton och ankomstformulär
Min Sida
Hur kan jag logga in på sidan Min Sida?
För att logga in behöver du den e-postadress som du registrerat som Användare i vårt bokningssystem, samt ditt lösenord. Har du glömt ditt lösenord, så kan du enkelt via hemsidan https://www.golfispanien.se/losenord skapa ett nytt lösenord. En e-post skickas till dig och via e-posten kan du sedan välja ett lösenord som är enkelt att komma ihåg för dig. Du kan välja precis det lösenord du vill ha, och det behövs inga specialtecken eller ett visst antal nummer eller bokstäver.
Under Min Sida kan du se dina bokningar, kontrollera dina resdatum, se dina inbetalningar och hämta dina kvitton, så snart bekräftelsen är till fullo betald.
Ankomstinformation
Vad får jag för information inför avresan?
När din bokningsbekräftelse är till fullo betald, så får du automatiskt kvitton från vårt bokningssystem. Dina kvitton innehåller information och länkar som du behöver inför ankomst.
Observera att om du bokat en destination där vi arrangerar golftävlingar och sällskapsgolf, så måste du skicka in ett Ankomstformulär. Länken till vårt Ankomstformulär finns på kvittot för ditt golfmedlemskap eller på kvittot för dina bokade greenfeebiljetter. Ditt ifyllda formulär skickas direkt till vår golfvärd på varje destination, och du får ingen e-post om att vi har mottagit informationen, bara en bekräftelse på skärmen direkt efter att formuläret har skickats.
Kvittot för boendet innehåller länk till mer information om boendet, som adress, telefon och annan relevant information inför incheckning. Kvittot ska visas upp vid incheckning.
Varför har jag inte fått kvitton?
Kvitton skickas ut på automatik till din e-post från bokningssystemet när bokningen är till fullo betalad. Har du inte mottagit kvitton när det är mindre än 30 dagar innan avresa, så gå in på Min Sida och kontrollera att bokningsbekräftelsen är betald. Är den betald, så kan du själv hämta dina kvitton. Kontrollera också din skräpkorg i ditt e-postprogram, om utskickade kvitton har hamnat där.
Ta kontakt med vår personal på e-post ekonomi@golfispanien.se, om du betalat din bokningsbekräftelsen och du ändå inte får ut ett kvitto från Min Sida .
Vad ska jag göra om jag inte kan öppna PDF-kvittot?
Kontrollera att du har Adobe Reader installerat och inte har några blockeringar mot att öppna PDF-filer i ditt e-postprogram. Det brukar vara mindre problem att öppna PDF-filer för gäster som använder dator, jämfört med läsplatta eller mobil. Ett annat alternativ är att skicka e-posten vidare till till en vän eller släkting, som kan öppna PDF-filer.
Hur finner jag ert Ankomstformulär?
Länk till ankomstformuläret finner du på kvittot för det golfmedlemskap eller greenfeepaket som du har bokat och betalt.
Varför måste jag skicka in ert Ankomstformulär?
Formulären är olika för alla destinationer, men innehåller viktigt information som vår golfvärd behöver. Det kan till exempel vara ditt Golf-ID eller att du ska rapportera om du har vänner på plats som du gärna spelar sällskapsgolf med. Skicka in formuläret så snart ni har fått ditt kvitto.
Kvitton
När får jag kvitto för hyrbil, boende, golf, vagn och andra bokade tillval?
Kvitton skickas ut på automatik från bokningssystemet när bokningsbekräftelsen är till fullo betald. Är inte bokningsbekräftelsen betald, så skickar systemet inte ut kvitton. Det gäller även om det endast saknas några cent. Var noga när du gör dina betalningar, och fyll i exakt det belopp som står på din bekräftelse. Alla betalningar finns registrerade under Min Sida på din bokning, och där kan du även se om beloppet på dina betalningarna motsvarar totalkostnaden på bekräftelsen. Har du betalat för mycket, så kan det också innebära att du inte får dina kvitto på automatik. Ta kontakt med vår personal angående återbetalning.
Förberedelser innan resan
Jag vill boka starttider, men hittar ingen länk under Min Sida. Hur gör jag?
Under Min Sida kan du se dina bokningar, men inte boka starttider. Information om hur du bokar extra starttider, så kallade Egna starttider, får du via ditt kvitto för golfmedlemskap. Korttidsgäster som bokat paket med greenfeebiljetter ska ta kontakt med vår personal för att boka starttider.
Hur bokar jag extra starttider?
Om du bokat medlemskap med fri golf, så är det endast du själv som kan boka fler starttider, så kallade Egna Starttider. Vilka bokningsregler som gäller framgår alltid av kvittot för golfmedlemskapet, som skickas till din e-post när bokningsbekräftelsen är betald.
Reglerna som gäller vid bokning och avbokning finns också på vår hemsida under den destination som du bokat. Observera att golfklubben kan kräva dig på full greenfee för Egna starttider som inte bokats enligt klubbens bokningsregler. SoloGolf | GolfiSpaniens personal kan inte boka Egna starttider åt dig, eller andra gäster, med golfmedlemskap.
Jag kan se dagarna jag ska spela via Golfkalendern, men var hittar jag min exakta starttid?
Golfkalendern visar vilka speldatum du redan har en förbokad starttid, vilket du behöver veta innan du bokar Egna starttider. Golfkalendern visar också på vilken golfbana du har förbokad starttid. Den exakta starttiden får du som bokat golfmedlemskap först besked om via Min Golf, ungefär 14 dagar innan speldatum.
Jag vill placeras i samma spelgrupp som mina vänner. Hur ordnar jag det?
Alla som delar ett boende, hotellrum eller lägenhet, placeras alltid i samma spelgrupp. Vi skapar gruppindelningen många månader innan varje höst- och vårsäsong. Vi försöker också alltid att placera vänner tillsammans, men har du inte uppgett vilka vänner du har, så har vår personal inte den informationen. Reser du tillsammans med vänner, så skriv deras namn i samband med bokning i kommentarfältet. Har du glömt att uppge dina reskamrater vid bokningstillfället, så hör av er till oss via e-post senast 3 månader innan ankomst. Vi försöker då ordna så att ni kommer i samma spelgrupp, om det finns möjlighet.
Kontaktinformation till boendet
Var hittar jag adress, postadress och GPS koordinater till boendet?
Länk till adress, GPS, telefonnummer och annan liknande informationenfinner du på vår hemsida under rubriken Fakta på varje boende.